KÖP- / OCH LEVERANSVILLKOR
 

Beställning
 

Du beställer dina varor från Magnolia Design & inredning enkelt genom att klicka på "Lägg till i varukorgen".
Ditt köp börjar gälla när du får en orderbekräftelse till din e-mailadress som du har angivit vid beställningen.
Du måste vara lägst 18 år för att handla i vår webshop.
 

Priser
 
Priser är angivna i SEK inkl 25 % moms om inte annat anges.
 
 
Leverans i Sverige
 
Din beställda vara skickas antingen med DHL paket eller DHL servicepoint och kan hämtas på utlämningsställe efter att du har fått en avisering.
Vid mindre försändelser skickar vi varan direkt till din brevlåda. 

Om en vara skadas eller kommer bort under transport ansvarar Magnolia Design & inredning för detta. Om varan skadas eller kommer bort när kunden skickar tillbaka den till oss är det kunden som är ansvarig. Vid transportskada ska det anmälas inom en vecka till fraktleverantören och Magnolia Design & inredning.
 

Leveranstid
 
Varorna levereras inom 3-10 arbetsdagar efter att vi har skickat den.
 
Vi har rätt att fördröja eller avbryta leverans av köpta varor på grund av force majeure.
 
 
 
Betalning
 
Betalning sker i samarbete med Klarna AB. Klarna AB tillhandahåller Klarna Checkout, en DDS och PCI-certifierad betalväxel som möter standarden för säkra betalningar över internet. I Klarnas betalningslösning kan du betala på följande sätt:
- VISA- eller Mastercardkort, med eller utan kredit
- Direktbetalning via SEB, Handelsbanken, Nordea eller Swedbank
- Klarna Faktura, 14 dagars kredit (räknas från utleveransdagen)
- Klarna Konto, välj delbetalning och betala i din takt
Genom att använda Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm), "Klarna", villkor såsom de framgår nedan. I och med att du anger eller efterfrågar information i kassan börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter. För att få handla på magnoliadesignoinredning.se måste du vara minst 18 år.
- Klarna Checkout Användarvillkor 1.3 – 13 maj, 2013 - 
Identifiering, anpassning och riskbedömning
För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna säkerställa din identitet. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn och adress samt, vid val av kreditalternativ, kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp, allmänt tillgänglig information på internet samt information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor, för att göra en riskbedömning. Klarna Checkout anpassar automatiskt riskbedömningen, och därmed utformningen av tjänsten, för varje gång du använder tjänsten och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig så snart du uppgivit din e-postadress och ditt postnummer. Den godkända adressen får endast användas i syfte att förifylla adressuppgifterna i direkt samband med ett köp. Du kan enkelt undvika att den godkända adressen förifylls genom att välja att tillämpa en PIN-kod. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.
Betalning, avgifter
Klarna Checkout uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, 60 kr påminnelseavgift samt dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren för det alternativ du väljer. Klarna kan när som helst addera eller ta bort ett eller flera betalningsalternativ av de som erbjuds i Klarna Checkout.
När du slutför ett köp via Klarna Checkout träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a. garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.
Användning, PIN-kod
Klarna är innehavare av samtliga rättigheter till Klarna Checkout. Som användare får du bara använda tjänsten på avsett sätt för att genomföra köp, tills vidare och i enlighet med gällande Villkor.
Klarna Checkout erbjuder möjligheten att välja en personlig kod, s k PIN-kod. Denna PIN-kod är ett valfritt alternativ för dig som önskar ett extra skydd när du ehandlar. Tänk på att inte välja en kod som har något samband med ditt eget personnummer, telefonnummer eller liknande, att inte avslöja koden för någon eller att anteckna koden på ett sådant sätt att utomstående kan anta att det avser en PIN-kod.
Försäkran
Du försäkrar att de uppgifter du uppger är korrekta och dina, samt att du får ingå avtal obehindrat och utan målsmans, förvaltares eller annan persons godkännande.
Om du använder tjänsten för en juridisk persons räkning, garanterar du även att du har behörighet att ingå detta avtal och härmed accepterar Villkoren i dess helhet för den juridiska personens räkning. Genom att uppge personuppgifter om andra personer bekräftar du även att du har medgivande att uppge dessa uppgifter och att uppgifterna får användas för de ändamål och på de sätt som beskrivs i dessa Villkor.
Missbruk
Användning av uppgifter som inte är dina eller som du av annan anledning inte har rätt att använda, samt användning av Klarna Checkout i övrigt på sätt som inte är avsett, kommer att bedömas av Klarna som missbruk. All information relaterad till missbruk eller misstänkt missbruk av Klarna Checkout, exempelvis genom angivande av felaktiga eller vilseledande uppgifter, sparas och används för framtida riskbedömningar och för att skydda inblandade parter. Användaren kan komma att spärras från vidare möjlighet att använda Klarna Checkout. Din efterlevnad av Villkoren och enskilda betalningsvillkor för Klarnas tjänster påverkar också riskbedömningen vid användning av Klarna Checkout och därmed din möjlighet att använda dig av alla betalningsalternativen.
Personuppgifter
Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Följande är exempel på personuppgifter som Klarna behandlar:
1. Kontaktinformation - namn, adress, e-postadress, telefonnummer m m
2. Personnummer
3. Betalningsinformation - kortnummer, fakturainformation m m
4. Finansiell information - t ex information om inkomst och eventuella betalningsanmärkningar (används i de fall det tas en kreditupplysning)
5. Artikelinformation – uppgifter avseende de köp du gör
6. Historisk information – uppgift om tidigare köp, hur du tidigare har efterlevt betalningsvillkoren, eventuella avslag m.m.
7. Information om din dator/enhet - IP-adress, språkinställningar, webbläsarinställningar m m
8. Allmänt tillgänglig information på internet
Personnummer används för identifiering och som kundnummer i kundhanteringssyfte i Klarnas system. Om du tidigare har använt Klarna kan det finnas sparade uppgifter om dig för exempelvis kundhantering, dokumentationskrav eller liknande godkända ändamål. Klarna kommer att använda eventuell sådan information för att säkerställa din identitet och förenkla din användning av Klarna Checkout. Klarna kan även komma att använda elektronisk kommunikation (kommunikation via t ex SMS och e-post) i kontakterna med dig. Klarna kan komma att lämna ut uppgifter till andra företag inom Klarnas företagsgrupp, som också kan använda informationen på de sätt och för de ändamål som beskrivs här. För administrativa ändamål kan uppgifter även komma att lämnas ut till den ehandlare där du gjort ditt inköp samt till våra särskilt utvalda partners för kundanalys och marknadsföring. Vidare kan uppgifter komma att lämnas ut i samband med överlåtelse av fordran till inkassoföretag eller motsvarande. Uppgifterna kan även komma att överföras för behandling utanför EU/EES-området till en stat som inte har samma nivå på skyddet för personuppgifter. Klarna värnar om skyddet för personuppgifter och kommer att införa lämpliga skyddsåtgärder för att skydda uppgifterna. Du har rätt att en gång per år skriftligt begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera felaktiga uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation. Klarna är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter.
Se även Klarnas Privacy Statement för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling. Ytterligare information kan också erhållas genom att kontakta Klarna på personuppgiftsombud@klarna.com
Genom att använda Klarna Checkout godkänner du vår användning av dina personuppgifter på sätt som har beskrivits här, inklusive eventuell överföring till annat företag eller till stat utanför EU/EES-området samt möjligheten att använda elektronisk kommunikation vid t ex marknadsföring.
Cookies
Klarna använder cookies. En cookie är en liten textfil som skickas från Klarnas webbserver och som sparas av din webbläsare för att ge dig tillgång till olika funktioner. Klarna använder cookies bl a i syfte att anpassa Klarna Checkout efter dig och för interna analyser av hur vår webbplats används. Cookies kan inte skada din dator. Se vidare Klarnas Information om cookies för närmare information om hur Klarna använder cookies.
Genom att använda Klarna Checkout godkänner du vår användning av cookies.
Ändringar, tillägg och övriga Tjänster
Klarna ändrar och förbättrar hela tiden tjänsterna och förbehåller sig rätten att ändra Villkoren för den vidare användningen av Klarna Checkout. Läs därför alltid igenom Villkoren inför varje nytt köp. För övriga tjänster som Klarna tillhandahåller gäller Klarnas vid var tid gällande villkor och prislista för sådana tjänster. Villkor och prislista finns tillgängliga på www.klarna.se. Om det visar sig att ett visst vilkor inte är verkställbart skall detta inte påverka några andra villkor.
Länkar till eller från andra webbplatser
Klarna godkänner eller kontrollerar inte någon tredje mans webbplats eller applikation och vi ansvarar inte och är inte skyldiga på något sätt för deras innehåll. Till den delen du använder sådan webbplats eller applikation från tredje part tillämpas villkoren för den platsen/applikationen.
Ansvarsbegränsning, tillämplig lag och tvister
Utöver vad som följer av Villkoren eller tvingande konsumenträttslig lagstiftning ansvarar Klarna inte i något fall för skada som direkt eller indirekt orsakats av användningen av Klarna Checkout. Klarna ansvarar inte heller för skada som uppkommit om kunden inte följt bestämmelserna om PIN-kod. Svensk rätt tillämpas och eventuella tvister ska hanteras av allmän domstol.
Uppsägning
Rätten för dig att använda Klarna Checkout kvarstår tills dess att någon av parterna säger upp den. Sådan uppsägning har omedelbar effekt men påverkar inte villkor och skyldigheter för genomförda köp (obetalda fakturor, avgifter m m) eller rätten att behandla personuppgifter på det sätt som framgår ovan.
 - Klarna Checkout Användarvillkor 1.3 – 13 maj, 2013 - 
 
 
Ångerrätt
 
Du har 14 dagar på dig att ångra ditt köp i (distans- och hemförsäljningslagen) f o m dagen du tar emot varan. Det innebär att du har rätt att returnera en vara om du, inom 14 dagar efter att du mottagit den, meddelar oss skriftligt om att du vill utnyttja ångerrätten. Du får hela köpesumman tillbaka, men leveranskostnaden för returen står du själv för. Den returnerade varan skall vara oanvänd och följesedel skall bifogas.
 
Kontakta oss på info@magnoliadesignoinredning.se innan du returnerar en vara.


 
Reklamation
 
Vi vill att du som kund ska vara nöjd, om varan på något sätt är skadad eller inte motsvarar det som avtalats, kontakta oss snarast med ett gällande reklamationskrav, samt helst ett digitalt foto, innan du returnerar en felaktig vara. Vid retur av giltigt reklamationskrav står vi självfallet för returkostnaden. Enligt konsumentköplagen har du rätt att reklamera en vara inom skälig tid från det att felet upptäckts, senast tre år från försäljningstillfället.
 
 
 
Outhämtade paket
 
Varorna sänds till dig via posten, det är beroende på hur du bor och upp till posten att avgöra om paketet lämnas i din postlåda eller måste hämta ut på närmaste utlämningsställe. Om du inte hämtar varorna i tid skickas de tillbaka till Magnolia Design & inredning. Du som kund faktureras då för porto och emballagekostnader.
 
Ett outhämtat paket betraktas inte som ett utnyttjande av ångerrätten.
 
 
 
Reservationer

 
Magnolia Design & inredning reserverar sig för vissa färgskillnader mellan din skärm och verkligheten. Vi gör vårt bästa för att återge färgerna korrekt men alla skärmar  och skärminställningar är olika och hur den ser ut hos dig kan inte vi svara för.
 
 
 
Rättigheter

 
Allt material på denna webbplats är skyddad enligt lagen om upphovsrätt.
 
 
 
Personuppgifter

 
Vi hanterar alla dina personuppgifter enligt bestämmelserna i personuppgiftslagen. De uppgifter du lämnat till oss används endast i syfte att fullfölja din order och i övrigt ge dig god service. Våra åtaganden omfattar fullgörande av leverans av beställda varor, lämna information om orderstatus samt informera dig om våra nyheter, kampanjer och erbjudanden.