Julhandla nu. Betala i slutet av januari.

Nu kan du göra julens inköp i lugn och ro och betala först i slutet av januari! Med julkampanjen handlar du under november och december och betala först den 28 januari till 0 % ränta. En uppläggningsavgift på 39 kr/köptillfälle tillkommer.

Effektiv ränta vid köp om 5000 kr, 39 kr i uppläggningsavgift, 0 % ränta och betalning efter 3 månader är 3,16 %. Din totalkostnad blir 5039 kr.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas (du får då en kopia på kreditupplysningen per post). Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning och det påverkar inte heller din kreditvärdighet/score. 

Omvandling till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Flexibel delbetalning innebär att du betalar i din egen takt – med ett minimumbelopp om minst 1/24 av det utestående beloppet (dock alltid minst 50 kr per månad). Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.

Exempel: Säg att du köper för 10 000 kr. Administrativ avgift är 0 kr/mån och rörlig årsränta är 18,9%. Du delbetalar 914 kr/mån i 12 mån. Årlig effektiv ränta blir då 18,9% och totalbeloppet för ditt köp om 10 000 kr blir 10 969 kr.

Vid betalning som understiger minimumbeloppet tillkommer en förseningsavgift om 50 kr för belopp upp till 200 kr och 60 kr för belopp över 200 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor och standardiserad europeisk konsumentkreditinformation:

Länk till Klarnas Allmänna Villkor här

Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här, eller på vår hemsida, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Vi behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. Vi kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om vår delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta oss med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, i Dataskyddsinformationen.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10, mån-tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00 – 18.00 och helger 10.00 – 17.00.

För klagomålshantering vänligen besök vår webbsida för utförlig information. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckats lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00

Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm

Org nr: 556737-0431. www.klarna.se